KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest :
ALMED Sp z o.o.
ul. Sowińskiego 3, 44-100 Gliwice
NIP: 6312261564
tel. +48 795 292 597
e-mail:biuro@almedgliwice.pl
Dane osobowe, które nam Państwo przekazują, będziemy przetwarzać w następujących celach:
- W celu świadczenia przez Administratora usług medycznych oraz prowadzenia wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej, w tym: medycyna pracy, w tym ocena zdolności pracownika do pracy, diagnoza medyczna i leczenie, zapewnienie opieki zdrowotnej oraz zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej, zapewnienie zabezpieczenia społecznego, profilaktyka zdrowotna, na postawie z art. 9 ust. 2 lit h) RODO, w związku z przepisami Ustawy
z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, Ustawy z 06 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy. - W celach niezbędnych do wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego oraz ustawy o rachunkowości na podstawie na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO.
- Ponadto, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przetwarzamy dane osobowe w celu niezbędnym dla realizacji prawnie uzasadnionych celów Administratora (monitoring obiektu w celu zapewnienia bezpieczeństwa, marketing oferowanych usług, dochodzenie i obrona przez roszczeniami).
- Jeżeli przetwarzamy dane osobowe celu marketingowym – przesyłania informacji handlowych za pomocą poczty elektronicznej lub poprzez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (poprzez sms), zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO odbywa się to na podstawie odrębnie, dobrowolnie udzielonej nam zgody, którą można w każdym momencie wycofać.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane poprzez zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.
Okresy przechowywania danych
Wszystkie dane osobowe będą usuwane zgodnie z wymogami archiwizacji danych.
Zgodnie z przepisami prawa, po osiągnięciu celu bądź wypełnieniu obowiązku prawnego Administratora zostaną one usunięte.
Dane osobowe Pacjentów będą przechowywane przez okres wskazany na podstawie przepisów prawa: wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. W przypadku ewentualnych roszczeń okres ten może ulec wydłużeniu na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa.
Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe:
Informujemy iż w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych (uzyskania kopii) oraz prawo ich sprostowania, usunięcia danych (za wyjątkiem sytuacji opisanych w art. 17 ust. 3 RODO), ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych przetwarzanych w systemach informatycznych, prawo wniesienia sprzeciwu.
W przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody).
Ponadto informujemy iż przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych 679/2016
z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Kategorie odbiorców danych /podmiotów przetwarzających dane osobowe w imieniu Administratora:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy publiczne w ramach postępowań
prowadzonych zgodnie z prawem Unii lub prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej. lub inne podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora:
- nasi partnerzy, podwykonawcy w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych
- podmioty świadczące usługi finansowo-księgowe, techniczne, informatyczne, prawne, windykacyjne, podmioty realizujące płatności, operatorzy pocztowi, przewoźnicy
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowych.
Pani/Pana dokumentacja medyczna nie będzie udostępniana osobom nieupoważnionym.
Zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta.
Wymóg podania danych
Podanie danych osobowych w celu świadczenia usług medycznych i prowadzenia dokumentacji medycznej jest obligatoryjne na mocy przepisów prawa.
Podanie innych danych, takich jak: numery telefonów kontaktowych, adresu poczty elektronicznej w celu kontaktowym jest dobrowolne, nie jest warunkiem udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej.